Sunt in anul 2 si contrar tuturor asteptarilor nu am avut nici un curs practic in care sa ne arate pe bune cum se lucreaza cu asa ceva. In anul 1 a fost un curs de 1 semestru de introducere in proiectarea pe calculator insa acum este every man for himself. Nu este o scuza, stiu asta dar nici nu se creeaza mediul pentru ca un student sa-si dezvolte asemenea aptitudini
Un exemplu care poate unii ar zice ca nu e legat este acesta:
Anul 1, proiectul 2 eu vin cu un preview la solutie computer generated in Max si lumea este oripilata (Slava Domnului ca doar arata bine), mi se spune mai in gluma mai in serios : "Stii las-o mai moale cu chestiile astea pe calculator ca in anul 1 se vrea mai mult desen de mana, o sa ai tu tot timpul din lume in anii mai mari sa inveti programe de proiectare si de grafica." Eu ma conformez si bineinteles inghit in sec. Proiectele urmatoare toate de mana, ceea ce fie vorba intre noi nu ia chiar asa de mult pe cat pare.
Present days, Anul 2, proiectul 1: Lipsa de timp, bani si - da de ce nu - indemanare ma face sa redactez tot proiectul de mana in loc sa-l fac pe calculator desi in tema disparuse acea clauza care spunea "NU sunt admise colaje sau imagini generate pe calculator"; Proiectul iese bine ca eu am experienta plus ca am lucrat curat. Altii de la mine din grupa au speculat la maxim ridicarea interdictiei si au venit cu planse la fel de curate produse de plotter ( grafica fada ca nu te tine buzunarul sa-l tragi A2 color , ACAD style all over them). Imagini de vizualizare seci adica facute in graba fara vreo preocupare in redarea atmosferei in vre-un fel realist sau artistic-stilizat. Unul din proiecte a mers mai departe si a fost prezentat comisiei formate din profi de atelier care s-au luat de el pentru ca era totul pe calculator. Ba chiar, o chestie hilara, care s-a petrecut in discutia de Senat a facultatii dupa prezentarea proiectelor cu note mari de la fiecare atelier in parte: "Nu ar trebui sa le cerem studentilor care lucreaza proiectele pe calculator licenta pentru programele care le folosesc?" !??? Are they mad or what!!!??? Cum sa reusesti sa platesti aceste programe cand tu student fiind nu prea ai bani de nimic (nu zic ca nu sunt bani, dar nu sunt atat de multi bani)
Pe de alta parte vine reversul. Da, stii in proiectarea actuala NIMENI nu mai lucreaza de mana toate firmele de arhitectura folosesc un soft sau altul dupa preferinte. Daca la intrebarea Ce programe ar trebui sa stiu pentru proiectarea de arhitectura? se gasesc raspunsuri. Intrebarea Cum ar putea studentul de la arhitectura sa dobandeasca aptitudinile necesare lucrului cu acele programe? ramane insa imposibil de raspuns - asta in cadrul scolii ma refer, in afara ei, adica daca lucrezi part-time nu se pune pentru ca castigi intr-o parte si pierzi in alta, depinde ce te intereseaza
In concluzie, avem pe de o parte realitatea care spune. Trebuie sa stii ACAD ca altfel nu discutam cu tine la un interviu. si pe de alta conceptia si atitudinea celor din scoala despre acest subiect: Las' ca se invata si dupa, las' ca nu conteaza in anii mici, hai sa-i taxam daca folosesc prea mult calculatorul ca ne-am saturat sa vedem aceleasi diplome rendered in Max, croite in ACAD si plotate la colt cu 200-500 coala, sa mai muceasca si ei ceva de mana pentru diplomele astea de an 6. (Ultima remarca e pe bune si am auzit-o de la un prof). Ceea ce putem spune - fara a fii rau intentionati - este ca cei din scoala au inceput subtil o politica anti- calculator sub deviza "Nu-i invatam noi sa-l stapaneasca, daca vor sa invete singuri, treaba lor, insa trebuie sa ii avertizam ca noi nu o sa mai toleram diplome pe calculator" Scoala vrea o chestie; realitatea cere alta. Si acum intreb. Si studentul? El saracul ce sa faca? Cum sa invete el ACAD-ul singur cand nu este stimulat cu nimic ba chiar este inhibat si unde mai pui ca nu este un program facil si prietenos. Despre 3ds max no comment, este cum mi-au mai zis-o si altii cu alta ocazie "optional" si multe firme lucreaza doar planuri sectiuni, fatade, modele 3d crude in ACAD iar previzualizarea pentru beneficiar de mana?! (vezi tentativa de angajare esuata lamentabil; primul interviu este ca prima intalnire romantica; niciodata nu poti sa spui cu siguranta ca a fost ceea ce ar fi trebuit conform tiparelor )
Supusa acestui paradox astept - ca si alti studenti din anul meu - o schimbare. Poate cei din facultate o realizeze ca calculatorul nu este distrugatorul de creativitate care il credeau sau poate o sa ma trezesc eu intr-o zi si o sa zic: Gata, ma apuc de ACAD! ( asa cum am zis cand m-am apucat de 3ds max acum 5 ani de zile) One never knows
(Apropo pentru cei care cred ca eram nebuna cand imi pierdeam timpul prin clasa a 9-a, a 10-a in 3ds max vreau sa le spun ca atunci aveam - contrar opiniei publice generale - motive extrem de puternice sa o fac. Astazi insa nu pot sa spun ca asa se va intampla si cu ACAD din simplul fapt ca motivele puternice lipses cu desavarsire)
duminică, ianuarie 01, 2006
paradoxul ACAD-ului
Etichete:
adevaruri care dor,
note catre sine,
polemica,
scoala
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu