miercuri, iunie 16, 2010

Indrumarea

...proiectului de diploma.

Ma apropii de finalul proiectului de diploma doar ca sa descoper cu stupoare ca acesta NU este un proiect coordonat si indrumat ci un proiect "flying solo". N-as avea nimic in aceasta priviinta numai daca mi s-ar spune asta din momentul prediplomei. La ce ma refer concret.

1. Nu pot da de proful indrumator cand am nevoie de el, in momentele critice. Da, este partial din cauza functiei sale de Rector dar dat fiind ca am ramas fix 6 oameni indrumati de el ai zice ca si-ar face timp pentru noi. Alti profi au un PROGRAM de intalniri care este cat se poate de regulat si fix. Ziua A si B intre orele xx:xx si yy:yy dai de mine pentru orice ai nevoie. Asa iti planifici si tu deplasarile si intrevederile. Nu trebuie sa te duci de fiecare data dar macar stii unde si cand il gasesti. SAU macar la finalul intrevederii sa fixati o noua data pentru urmatoarea (asa am procedat la dizertatie si a fost foarte convenabil

2. Insa proful de diploma poate da de mine oricand si oriunde. Imi fixeaza aceste sedinte, intrevederi, cum s-or numi oricand, dar mai ales in mijlocul zilei in zile de vineri sau cand am eu deplasari pe sit. De obicei ma duc la ele. La inceput din necesitate, mai apoi din complezenta si totusi ma duc. Nu am ratat decat vreo 2 sau 3 pe motive de deplasare sau de conditie fizica proasta. Si acum dupa nenumarate intrevederi,la doar 3 saptamani distanta de predarea finala a proiectului simt cum aceste intrevederi sunt complet inutile.

3. La ce bun este un prof cu o oarecare reputatie intr-o facultate daca tot "flying solo" se cheama indrumarea? Era un banc odata ca nu conteaza cum sau ce faci la licenta ci conteaza cu cine ti-o faci. Da, nimic nu e mai aproape de adevar. Din cauza numelui lui iau in medie +1 sau +1,5 puncte in plus la diploma. Dar cam atat, in rest sunt eu, proiectul meu si munca mea depusa.

4. Am ajuns in faza "stop-joc" premergatoare fazei "game over" Faza "stop joc" implica ca anumite lucruri din proiect, conformatii, volume, aspecte sunt batute in cuie. Ce rost mai are sa mai frecam volumul, sa-l intoarcem pe fata, pe dos, sa-l rasucim si contorsionam cand nu mai avem timp de redactat si terminat proiectul in sine. Am explorat cam toate variantele si m-am oprit la una convenabila, un compromis intre ceea ce vreau eu si ceea ce vreti voi. Pentru ca...
"Nu-ti face griji ca nu e cum vrei tu si nici cum vrea comisia ci cum vrea proful..." "Poftim?" as zice dar ma abtin. Dar faza asta "stop joc" este si ea importanta. Trebuie sa stii cand sa te opresti ca sa ai timp suficient sa redactezi altfel poti sa-ti iei adio la un proiect complet. E o problema de management pe care multi o subestimeaza sau o ignora. Adica sa-mi zici cu 2 saptamani inainte schimba pe aici si pe acolo prin locurile esentiale cand nu stii daca pot sau nu sa termin este pura sinucidere pentru student dar o lipsa totala de implicare a profului. Mai bine taci si zici merge si asa daca sunt aspecte minore care pot fi interpretabile. Te faci ca nu le vezi, nu vrei sa-ti demoralizezi studentul.

Faza "game over" este pentru multi o necunoscuta. Pentru ca termina de obicei pe muchie. Faza "game over" e somnul de dupa predare si prezentare. Tine putin, ore, sub 12 daca se poate. In faza asta trebuie sa te abtii sa-ti cauti greseli sau moduri de a indrepta proiectul. Pentru ca le vei gasi si iti vei face nervi ca puteau fii evitate daca mai stateai un pic inainte sa dai la plot plansele ETC.

5 . Si ajungem la declansatorul acestui post. Maine mi s-a fixat o intalnire-consultatie d'asta. Am fost anuntata azi dupa amiaza. Aveam un program, o lista de taiat - pentru ca sunt o persoana organizata care stiu ce am de facut pana cand - si acum ma gandesc daca merita sa ma duc sau nu la ea. Pentru ca.

- Nu am nimic concret pe care se poate discuta, avand unele chestii planificate de terminat pentru vineri si nu joi. Si cu toate permutarile si rearanjamentele nu pot avea chestii gata pana mai devreme de maine seara.
- Mai mult ca sigur ca imi voi pierde timpul ascultand aceleasi porcarii de la prediploma incoace
- Mai mult ca sigur ca se vor anunta schimbari minore prin locuri esentiale. Ce NU le voi implementa.
- Nu voi avea o discutie utila cu un instalator sau un tehnician, pe detalii de arhitectura si rezolvari punctuale pentru ca...nu...

Nu stiu cu ce ar trebui sa vin. Macheta de studiu - "Fooorma..." (reclama aia stupida la pufuleti ce rula intr-un timp). Planuri si sectiuni in care sa explic e pe ici si pe colo si cum o sa stea grinzile si etc. (care vor fi partial gata) Modelare 3d - tot din familiar fooormei? De fapt nu stiu daca nu cumva este o alta pierdere de timp, generator de nervi, stress, etc GRATUIT oricand proful doreste nu cand imi trebuie mie.

Ce pot sa zic in concluzie. Bad timing? Bad management? It sucks? Asta-i viata? Poate doar un gand ce mi-a trecut azi prin minte...
Profii au o reputatie de consolidat/aparat. Viitorii studenti sunt atrasi de reputatia/numele profului. Doar asa ajung in indrumarea lui. Atunci pentru numele lui D-zeu de ce sa-l lasi sa-si faca de cap si sa mearga asa cum vrea el, cum o fi si sa nu-i acorzi atentia necesara in elaborarea proiectului. Daca ajung sa te faca de ras si sa-ti scada reputatia? Makes no sense.

Niciun comentariu: