joi, aprilie 20, 2006

o intoarcere prematura - Craiova 2006 - 1

Mda, am venit mai repede decat ma asteptam. Impresiile sunt impartite: bune si rele. Dar se pare ca cele rele le eclipseaza pe cele bune.

Colega de camera a fost insuportabila. Clasa a 8-a si tupeista al dracului. Daca ar fi fost sora-mea sau mai rau fica-mea ii aratam eu vreo doua. Am avut cateva altercatii care s-au lasat cu scandal cu ea.

Cazarea infecta (am poze cu care sa demonstrez asta si nu mi-e frica sa le postez)

Orasul care este si nu este ceva de capul lui. Are cateva cladiri interesante apoi doar blocuri triste comuniste. Circulatia este indecent de rudimentara. Stopurile sunt rare in rest se supravietuieste pe mica intelegere. Masina nu calca pietonul si nici pietonul nu-si pune capul cu monstrii pe 4 roti. Acolo daca vrei sa treci strada trebuie sa-ti arati clar aceste intentii chiar cu riscul de a fi calcat. Strazile au nume doar pe harta caci in realitate daca gasesti indicatorului cu numele strazii undeva chiar pe acea strada e o minune. Lipsa unei corelatii intre harta si realitate face orientarea imposibila. Distantele sunt mult mai mari decat in Bucuresti, lucru datorat in mare masura lotizarii generoase. Casele sunt si ele rudimentare, se vede ca majoritatea orasului a fost construit undeva pe la 1800 sau chiar 1900 dar dupa aia pauza si apoi evident modernitate la greu: blocuri si un ansamblu de blocuri cu magazine la parter care flancheaza un pietonal central. Trotuarele sunt execrabile. Sunt dintr-un beton ordinar turnate ca draq, care au pierdut mare majoritate a partii lor fine si au ajuns a fi niste conglomerate de pietris de rau care iti fac batauri cat ai zice peste daca ai norocul de a avea talpa subitire la pantofi. De aceea eu zic ca acest oras este nemilos cu pietonii lui.

Impresii favorabile.
Strazile sunt mult mai bune ca in Bucuresti ( dar ei nu au traficul pe care il avem noi);
Ei au un pietonal unde oamenii ( a se citi tinerii) se aduna dupa amiaza si se dau cu rolele sau doar se plimba ( Bucurestiul n-are - Lipscani nu se pune ca nu este suficient de salubru pentru a devenii un loc de intalnire pentru oamenii).
Si cred ca cireasa de pe tort este parcul Romanescu - care bate la toate capitolele Herastraul. (Sincer eu l-am vazut mult mai intim decat Herastraul, suficient de mare incat sa nu te simti sufocat si agasat de masele de oameni care se aduna in dupa amiezele frumoase si suficient de verde pentru a te face sa uiti de praful strazii). Un alt lucru este modul impecabil in care acest parc este mentinut. Gazon englezesc pe care sa te intinzi, o oglinda de apa pe care sa te plimbi cu barca, insulite pitoresc aranjate, banci foarte aproape de malul apei, ai voie sa mergi pe iarba (insa daca de apropii prea mult de apa iti asumi riscurile de rigoare, neexistand ca in Herastrau de pilda, acea margine de beton armat) Multa fauna in el, veverite , broaste si mai ales o groaza de gaite. Ce mai un parc cu adevarat european la care Bucurestiul nici nu poate visa - inca cel putin. Interesant este ca oamenii il respecta si nu fac mizerie, nu arunca gunoaie in apa, isi scot canii la plimbare insa au grija sa isi faca nevoile in spatiul verde si nu pe alei.

Si cam atata. Urmeaza si exemplificarea cu poze.

Niciun comentariu: