miercuri, mai 27, 2009

Anuala de Arhitectura Bucuresti 2009




Am fost de doua ori la anuala - o data cand pur si simplu nu aveam nimic la atelier si am preferat cu toata sinceritatea sa ma duc sa-mi clatesc ochii si per total sa-mi folosec mai bine timpul, si o data impreuna cu Sister (sora mea) care da si ea la arhitectura anul asta sa o familiarizez cu atmosfera.

In ambele situatii m-a intampinat sala de expozitii de la Sala Dalles - relativ goala, pustie. E adevarat ca am ratat "events"-urile din program si dupa unele chiar imi pare rau si totusi...mult prea pustiu fata de editiile trecute.
Despre proiectele expuse - la sectiunea realizate, nu stiu exact ce sa mai gandesc, se observa clar o schimbare formala, nu stiu daca pot sa zic ca mai buna sau mai rea, oricum e ceva "diferit" in aer. In afara de proiectele de la Westforth care poti sa le recunosti de la o posta (firma are deja un fel de trademark pe imagine, si daca ai lucrat cum am facut eu pe un fost proiect westforth iti dai seama de cam tot) restul mi s-au parut colorate si prea putin interesante.
Ce mi-a atras atentia (si a caror planse le-am pozat) un proiect de diploma de la design(cred?) care se ocupa cu un mod inteligent si foarte de bun gust de reamenajare a Pasajului de la Universitate aducand exact ce ii lipseste locului - lumina si deschiderea spre suprafata, si un proiect de statie de metrou (dat fiind proiectul meu pentru ]present[ legat de amenajarea statiilor de metrou am o afinitate pentru acest subiect).
Ce mi-a atras atentia in mod ingrijorator.
Doua proiecte de locuinte, cartiere de locuinte tip bloculete/vile care erau gandite EXACT pe planuri de suburbie americane. Fara sa par un pic vehementa - nu stiu ce stiu autorii despre mitul suburbiei americane insa cert este ca asemenea proiecte sunt un mare no-no la noi in tara. Da, s-au facut insa NU ar trebui sa se mai faca tocma i datorita problemelor cu care s-au confruntat locatarii unor asemenea dezvoltari.

La sectiunea proiecte de diploma in mare am trecut peste pentru ca nu-mi spuneau mai nimic plansele. Da, exista text - EXTREM de mic si de obositor de citi (people 12pt? pentru o planse A0 wtf, seriously...) si care facea parte din grafica plansei mai mult decat din continut. Imaginile nu mi s-au parut prea atragatoare (a se citi ca le-am mai tot vazut). Un alt lucru ingrijorator este ca, foarte probabil, diplomele noastre vor face parte din anuala din 2011 - si nu este deloc de neglijat acest lucru.

O alta parte a expozitiei care era de fapt cea ce dadea tema anualei de anul acesta (situata la etajul salii) era o expozitie de proiecte de spatii publice participante de-a lungul anilor la concursul de spatii publice organizat de facultatea de arhitectura din Barcelona. Ok, acestea erau chiar faine si o sursa inestimabila de inspiratie. Sunt peste 400 si nu am avut ocazia sa trec prin ele, macar vizual (sunt pe net insa numai numarul considerabil ma cam sperie)

In rest... pustiu, dar aveau wireless ceea ce este un punct in plus pentru o locatie in Bucuresti zilele astea.

Niciun comentariu: