vineri, octombrie 06, 2006

proiect1: Primarie comunala

Din cele 12 grupe cat are anul3 10 au ca tema de atelier pensiune turistica iar 2 primarie comunala. Evident la ce noroc am eu, am nimerit sa fac primarie comunala. (De ceee????!!! Cu ce am pacatuit?)
Tema suna cam asa: NU se da sit, NU se da suprafata maxima a terenului, DAR se cere un proiect tip de primarie care sa poate fi xeroxat arhitectural prin mai toate comunele oropsite din mediul rural romanesc. Se dau evident suprafetele minimale pentru functiuni si cam atat.

Poate daca as fi proiectat prin anii 70 ( cum a facut profu' meu) aceasta tema mi s-ar fi parut normala si chiar accesibila. Ceausescu vroia cataloage de primarii, consilii judetene, case de cultura, etc. De aceea majoritatea seamana intre ele. (things sucked big time!) acum. Problema este ca....
EU NU SUNT IN ANII 1970 CI IN 2006 si nu pot proiecta ceva fara sa am un sit in minte.
( Exista cataloage de case la comanda deci ideea catalogului din care clientul isi alege o constructie este inca la moda, cu toate acestea acelea sunt CASE si nu PRIMARII!)

Problemele care trebuie sa le atingem noi sunt (se pare): proiectarea tip si modularea constructiei. Din punct de vedere al imaginii arhitecturale nimic nu este clar. Cum ar trebui sa arate un proiect tip de primarie? Trebuie sa se potriveasca cu mai multe situatii de teren, clima orientare. Este vorba de tipizare nu de particularizare. Si sa inteleg deci ca tot bla-bla-ul de anul 2 cu contextualismul (cladirea aia nu merge acolo ca nu preia din cladirile vecine nimic) e bullshit?

Avem 6 saptamani la acest proiect deci probabil ca o sa-mi scoata peri albi pana il termin. Problema de fond este ca NU avem date de tema reale, nimic concret. Tot ce pot sa spun este ca se incearca pe noi simularea proiectarii tip din anii 70 -80. Un experiment care sper eu ca va fi un esec ca macar aia de anul3 de la anu' sa nu treaca prin asta.

Niciun comentariu: