luni, iunie 08, 2009

"Student la arhitectura vand-donez modelare 3d pe situl..."

Asta mi-a trecut zilele astea prin cap in timp ce modelam de zor la situl pentru proiectul actual. Ok, suntem o groaza in facultatea asta care pe vrute sa nevrute trebuie sa modelam 3d pentru proiecte, situri dar si proiecte (cladirile propuse) - ce se intampla cu toata aceasta munca de zeci si sute de ore? Se duce pe apa sambetei pentru ca aceste fisiere nu se recicleaza in nici un fel.

Mai exista oameni eficienti care lucreaza in fazele preliminare de analiza (mai ales daca e pe acelasi sit) in echipa si apoi folosesc resursele mai departe, insa restul e pe cont propriu.

Ce ar fi daca s-ar pune in miscare actiune un sistem de donatii a acestor modelari spre reutilizare. Singurul caz de modelare de sit/obiect de arhitectura care mi-a parvenit (adica nu am stat sa-l fac eu de la zero) a fost cetatea fortificata de la Dealu Frumos pentru proiectul de restaurare, si numai eu (dar poate si altii) stim cat ne-am blestemat zilele cu acel model sa-l facem sa n-aiba poligoane in plus si sa nu arate funny la randare - motivul a fost simplu - unele modelari sunt prost gandite/facute.

Sa-ti iasa o modelare curata pe care oricine sa poata sa o modifice sau/si sa o foloseasca bine iti trebuie ceva experienta. Asa cum nu oricine stie sa modeleze (in cele cateva softuri pe care le folosim in facultate), nu oricine poate sa lucreze cu modelarea altuia daca nu e facuta bine, curata si mai ales low-poly (sa fim seriosi cate poligoane sa tot aiba o nenorocita de casa - doar daca vorbim de Guggenheim museu sau mai stiu eu ce forme organice).

Nu am nici cea mai mica idee cum ar trebui sa functioneze sistemul (exista site-uri pe net cu modelari 3d moka al caror model de functionare se poate prelua) Problemele ce apar sunt in gestionarea modelarilor - adica cineva sa stabileasca niste standarde de calitate (pe categorii evident) si mai ales niste formate de geometrii de circulatie larga (.3ds etc) care sa le poata intelege cat mai multe din softurile existente.

Daca ar fi sa mergem strict pe nisa arhitecturala (adica strict 3d objects ce ne folosesc noua in prezentari si nu altele) categoriile ar fi cam astea:

+situri (modelari la nivel de amprenta la sol si inaltime generala, luate din planurile cadastrale.)
+constructii individuale existente (detalii de fatada, strosuri la ferestre, ceva amenajari exterioare, cladiri existente eventual cu o scurta descriere si ceva poze de reference in caz ca se doreste si o texturare ulterioara. unele modele de pe net cuprind si mape/texturi gata facute de autorul modelarii)
+construtii individuale proiect (aici nu am vrea sa se inteleaga ca furam munca intelectuala a altora, ce au proiectat respectivele case)
+mobilari interioare (da, stim toti avem niste biblioteci pe undeva pe acasa pe vreun CD cine stie de unde luate)
+alte detalii pentru interioare

Cum ar fi?

Niciun comentariu: