vineri, ianuarie 05, 2007

confesiunile unei dependente de anime

Exista multe feluri de dependente...unii fumeaza, altii beau, altii frecventeaza cluburile de noapte (o numesc ei "socializare" sau mai nou "clubbing" - never done that before.) In fine incep sa recunosc ca sunt dependenta de anime si uneori si de manga.

(In Romania benzile desenate sunt aproape inexistente. Daca un fan al BD-ului , sa zicem francez, ar veni la noi ar face infart. Nu exista cultura pentru asa ceva si sa spun drept BD-ul nu este atat de rau ca jocurile pe computer! E o carte pana la urma...copilul/adolescentul ala face ceva - CITESTE. isi foloseste neuronii care nu au murit inca de la atata gaming)
[ coperta unui volum manga de care m-am indragostit asa de tare incat o sa incerc experienta sa...o cumpar. xxxholic by CLAMP. Imi place stilul desenului, desi e departe de a fi canonic dar mai ales povestea in sine care este amuzanta si...fara complicatii inutile si fillere. Le stimez mult pe desenatoare - printre putinele autoare de manga din lume. Exista si anime insa dupa ce am citit primul volum de pe net...I really want more of them! ]

Cum iti dai seama ca esti dependent de ceva de genul Internet sau anime sau manga? Simplu cand anumite circumstante te impiedica sa vizionezi/citesti/downloadezi ceea ce vrei iti vine sa te urci pe pereti. M-am facut clara?

Mai apoi cand te uiti la programul unei zile si vezi ca ai vizionat cam 4 ore de anime intelegi de ce nu mai exista timp si pentru altele.

Si din nou dorinta subita de a da pause sau de a cauta un scroll bar in josul ecranului -TELEVIZORULUI, dovedeste ca ai si uitat cum functioneaza acel aparat cand exista calculatorul si net-ul

Si pentru a mai face din cand in cand un reality check am decis sa fac o lista cu toate serialele care le-am vizionat pana in prezent... e destul de lunga. (m-am speriat de ea)

Si in final vine intrebarea...WOW cand am avut timp sa le vad pe toate?! Simplu cand esti dependent iti faci timp, vrei nu vrei pentru dependenta ta. Fumatorul isi cumpara pachetul de tigari in fiecare zi singur, Alcoolicul nu rateaza nici o ocazie sa iasa la un pahar cu prieteni in oras, asa si eu...nu ratez nici o fereastra pentru a viziona anime.


Nu dauneaza grav sanatatii, insa dauneaza grav vietii sociale si mai ales timpului. Pur si simplu iti fura tot ce ti-a mai ramas dupa ce: ai de facut proiecte peste proiecte si probleme la structuri care pur si simplu nu vor sa iasa.


Si daca cineva crede ca nu are inca nici un viciu, sa se mai gandeasca odata...uneori oameni pot sa-si creeze propriile lor vicii. (vezi BookChasers)


De aceea prefer sa raman "geeky" cum zice Alexandra si sa nu ma apuc de fumat sau clubbing.

3 comentarii:

Laura spunea...

Welcome to the club! Eu recunosc ca nu am vazut/citit atat de multe in toata cariera mea de otaku, dar am timp slava domnului sa recuperez (so far Yu Yu Hakusho, Bleach, Death Note si Rurouni Kenshin se afla in diverse stadii de vizionare/lecturare) Insa am inceput sa le descos foarte serios la capitolul stil de desenare si am ajuns la concluzia ca din punctul asta de vedere Kubo Tite e genial. Are o varietate teribila a stilurilor de personaje, nu le deseneaza fix. I love that. I strive to get there.

In fine, daca ai putea sa-mi trimiti/postezi si mie niste recomandari de manga sau anime din ce nu apare mentionat mai sus, I'd be grateful.

Raluca Z spunea...

Urma si eu sa postez o lista de anime vizionate insa este...prea lunga si nu merita un post. In general am incercat sa merg pe serii mai scurte si evident terminate. Pe majoritatea le-am vazut pe YouTube dar au fost situatii in care au fost scoase de acolo si a trebuit sa le caut pe net de downloadat.
Si ca sa nu mai lungim vorba (in ordinea vizionarii, desi unele s-au suprapus)

Full Metal Alchemist (52 ep - sta cel mai bine la capitolul storyline, prezent pe 2 DVD-uri luat de pe net, pe YouTube au inceput sa-l scoata deja.)

Naruto (ongoing - pana la ep 135 merita vazut apoi fillere. Am cateva capitole de manga dar nu le-am citit. Stilul de desen este destul de bun pt incepatori - sincer am invatat guri si urechi dupa printscreen-uri de naruto. E pe YouTube dar nu stiu despre episoadele de inceput.)

Bleach (no comment)

Elfen Lied (16 episoade, dubios si sangeros insa povestea e ok)

Twelve Kingdoms (46 ep - fantasy politic, destul de greoi dar personajele sunt interesante. e ecranizat dupa o serie de carti de care nu am reusit sa dau pe net)

Pretear (13 ep - sweet, light de digerat intr-un weekend. Un basm dragut, cam copilaros dar merge. In colectia personala)

Death Note (no comment, manga must be read)

D Gray Man (merge)

Tenjou Tenge (26 ep - kickassing la greu, supernatural, personaj principal negativ adorabil de nebun)

Yami no Tsukaima (Descendants of Darkness) (13 ep - fad, dar din nou evil guy rules, shonen-ai influences)

Otogizoushi (26 ep - super stil de desen si animatie, e o placere sa te uiti la el, nici nu zici ca e anime. Primele 13 ep pot fi sarite pt ca povestea e in 2 parti: prima ancient Japan, Heian period, sabii, clanuri, samurai, etc; second: modern Tokyo, urban legends, real life situations. Povestea e interesanta. Redhaired gorgeous mysterious guy, nicked by me BaseJumper-san, doar pe YouTube, nu l-am gasit de downloadat si chiar as vrea.)

Shingetsutan Tsukihime (13 ep - vampiri & stuff, kind of boring, direct download)

Tsubasa Chronicles (2x 26 ep, by CLAMP - poveste ok, personaje interesante, per total nu stiu de ce dar te prinde rau, cred ca e modul in care respectiva scrie scenariul. Adorable character Fay- un smily face de Ichimaru Gin, always go-merry, good guy cu fighting style elegant, in duet cu un tip care aduce rau a Ichigo dar brunet si morocanos. Stil de desen unic, recomadabil celor care prefera rasa umana la inaltimea de 2,5m - personaje f inalte, dar nu deranjeaza deloc. Soundtrack ce merita avut in 4 CD-uri)

xxxholic (24 ep - light, adorable by CLAMP - manga e dementiala, are horror si umor si suspans si real life, de toate, plus ca e legata cu actiunea de la Tsubasa Chronicles, unele personaje trec dintr-o poveste in alta. Am citit 8 volume a peste 200 pagini intr-o zi, la un reading speed demn de Death Note. anime-ul e in curs de dat jos)

Blood+ (50 ep - currently watching, poveste de bestseller american, personaje tipice de anime, vampiri / bloodsucking things, un timespan de storyline de peste 200 ani. Un tip -din nou - adorabil cu un violoncel si personajul principal o highschool girl transformata in bloodsucking slayer cu o katana speciala - in personal DVD collection, Manga e dar nu e...sunt 3 povesti separate si as muri sa pun mana pe 2 dintre ele insa pur si simplu nu le scanleanza mai nimeni pe net. Am gasit ceva pe un fansite francez insa prea putin.)

Ayakashi Ayashi( ongoing, doar 7 episoade pe net, medieval Japan pe la 1800 ce e drept, demoni un grup de personaje ciudate, si restul e neclar ca e de abia la inceput. Desenatorul de la CowBoy Beepop si scenaristul de la FullMetal Alchemist ar trebui sa spuna tot)

Sper ca nu am uitat nimic si ca sa-ti faci o idee toate astea o fost vazute din vara si pana in prezent, nu le-am pus si pe alea de la A+ de la televizor ca presupun ca le stii si nici filmele de animatie anime (OVA sau nu)

Laura spunea...

Mai, ce sa-ti spun, Tsubasa si xxxHolic voiam sa le vad si eu mai ales ca 'studiez' stilurile de desen si astea de la CLAMP arata foarte bine. Ce pot eu sa-ti recomand cu multa caldura e Final Fantasy VII: Advent Children si un OVA care il preceda, FFVII: Last Order. Advent Children e animatie CG but it kicks major ass, iar daca n-ai vazut-o, cred ca o sa-ti placa. Last Order e animatie normala, stil anime cum se vede peste tot, dar am eu a soft spot pentru personajul central de acolo (Zack)In rest alea de pe A+ nu prea m-au prins, desi am avut ceva tentative cu Cowboy Bebop si Kaleido Star. O sa incerc sa-mi mai diversific gusturile un pic, nu de alta, dar e mult prea mult shonen in viata mea in momentul de fata. I'm a girl for heaven's sake.