miercuri, iulie 18, 2007

confesiunile unei dependente de anime 3

Ar trebui sa fac o serie separata cu aceste posturi, am ajuns deja la al-3-lea. Oricum astea sunt celelalte 2.

confesiunile unei dependente de anime 1
confesiunile unei dependente de anime 2

in caz ca vreti sa le cititi si pe astea.

Anime:
Eureka Seven:50 episoade extrem de interesante desi e mecha. Acelasi scenarist ca si la Ergo Proxy de aceea am ales sa-l vad. Are umor, actiune si substrat filosofic, deci de toate in 50 episoade.

[nu am prea mult din manga insa grafica e dementiala, dusa la extrem as zice. De fapt se poate vedea diferenta intre anime si manga]Trinity Blood: mda, vampiri again, din fericire avem de aface cu o serie din care sper eu sa fie si un season 2. Povestea nu este nici pe departe incheiata. Seamana pe alocuri cu Trigun si cu Hellsing insa dupa mine imbina partile lor bune. Plus ca arhitectura este prezenta - cu acuratete la detalii in serie.


Ergo Proxy: nu stiu exact de unde sa apuc acest anime pentru a-l descrie, probabil ca cyberpunk ar fi unul dintre termeni, apoi dark si filosofic...da, multa filosofie si probleme existentiale. Multe episoade in care nu am prea inteles cine-ce-de-ce- este ce este. Roboti, utopii ale oraselor viitorului si sa nu uitam un personaj principal atipic (Vincent Law). Singura recomandare este a nu se urmari pe lumina caci este foarte intunecat si nu s-ar vedea mai nimic, si poate sa nu se faca exces de episoade, pe alocuri este extrem de depresiv.


Fruits Basket: la inceput pare frivol si extrem de tipic insa dupa ce treci de episodul 13-14, lucrurile iau o intorsatura dark. Manga este mult mai buna decat animele nu exceleaza la capitolul grafica.


Wolf's Rain: inca nu l-am terminat de vizionat insa pare interesant. Are tente de shonen-ai de unde se explica si puhoiul de doujinshi pe aceasta tema. Muzica este buna (Yoko Kanno - Cowboy Bebpop)

Manga: [Vampire Knight]
Hino Matsuri ( Wanted; Meru-puri; Vampire Knight). Grafica ok spre excelenta, are un stil format pe care nu l-as imita pentru ca pur si simplu mi se pare prea detaliat ( insa vorbim de shoujo deci e normal). Am inceput evident cu Vampire Knight care m-a prins din prima, ceva similar cu ceea ce am patit cu xxxholic ( tot ce era de citit am citit intr-o dupa amiaza). Insa am observat ceva destul de enervant in ceea ce priveste acuratetea storyline-ului in cadrul capitolului. Nu stiu cum sa explic, insa parca ceva este missing cand citesc, de aceea am vrut sa verific daca acest lucru e ceva specific pentru Matsuri sau doar in cazul VK.

Am citit Wanted care era mai scurta ( doar un volum, in jur de 100 pagini) problema aparea insa mult mai difuz. Din motive de subiect citind Wanted nu am putut sa nu am acelasi feeling pe care il am cand vizionez Piratii din Caraibe ( habar n-am daca este inspirata dupa, hardcore n-are legatura, insa atmosfera este aceeasi, pana si unele personaje sunt similare. evident nu Jack)[Meru-puri, erau imagini mai bune si color insa am ales-o pentru costume]

Meru-puri well merge in linia shoujo clasica, e mai buna ca acuratete a storyline-ului si se termina interesant intr-un buchet de short related one-shots cu personajele respective. Finalul deschis, evident singurul pana acum al unei serii mai lungi de un volum pe care l-am intalnit. Te face sa te intrebi cum se va termina Vampire Knight ( ajuns recent pe la volumul 6 sau 7). Problema respectiva de care sufera Vampire Knight...nu este prezenta la Meru-puri deci...ma face din nou sa speculez ca o poate sa fie de la o editare ulterioara in care multe scene au fost scoase pentru ca erau irelevante si nu aveau loc in pagina. Alta manga Toraware no minoue, tot de aceeasi autoare este inceputa insa nu terminata, pur si simplu nu m-a prins asa de tare ca si restul.

Shonen-ai
Ca gen este asa si asa, merita citi insa daca stii si ce sa citesti, altfel risca sa-ti formeze o idee complet gresita despre ce inseamna shonen-ai. Trebuie spus ca exista o groaza de alte genuri care au nuante de shonen-ai si care sunt foarte des speculate in doujinshi. Primul shonen-ai care l-am citi a fost de CLAMP, Legal Drug si de unde am putut sa inteleg mai bine ce se intampla in Tokyo Babylon si in xxxholic. Genul acesta de shonen-ai prinde ...in cazul meu. Apoi al doilea mai recent, Silver Diamond (oho 8 volume, aproape 9, 21 de capitole), l-am abordat pur si simplu intamplator, mi-a placut review-ul si grafica si am zis, de ce nu. Apoi m-a prins, nu atat povestea in sine cat environment-ul prezentat si accentul pe care se pune pe vegetatie/absenta vegetatie/flori. In fine e un caz atipic.


[Silver Diamond, imi place linia de culori folosita si ma tot intreb de ceva vreme ce este - acuarela, markere, creioane colorate...mixta]
[Ice Cold Demon's Tale]
Si din nou am vazut ce mai era de acelasi autor. Am mai gasit inca o serie fantasy shonen-ai (Ice Cold Demon's Tale in traducere, Koori... monogatari in original), mai slabuta decat Silver Diamond dar mai lunga, sau mai lungita as zice...24 volume ( e un pic cam mult) doar 9 scanlate si al dracului de greu de gasit ( tin sa spun ca nu am mai avut o asemenea cautare pe net de la Tokyo Babylon si X incoace) Ce este interesant este ca si la aceasta serie se adopta finalul split ( ultimul volum este practic o serie de one-shots-uri cu personajele respective).
Autorul mai are cateva real-life oneshots insa momentan nu sunt inca atrasa de ele.

Alte on-goings on which I keep track: lample ( lampa fermecata, dorinte de inteplinit, un antique store, grafica buna, perspective interioare destul de detaliate); xxxholic; Tsubasa Chronicles; nodame cantabile (absolut dementiala in ceea ce priveste umorul si real life story) si cam atat imi vine in minte....

Niciun comentariu: