luni, ianuarie 02, 2006

Arhitectura si fotografia

Dupa cum se poate observa acestea sunt doua din categoriile mele de link-uri - asta pentru ca tin cu adevarat la ele. Desenul si CG-ul sunt mai vechi ceva insa nu cu totul uitate. Am incercat sa le integrez cumva atat in formarea mea cat si in ceea ce inseamna a te exprima in arhitectura.

Fotografia este ceva mai recenta si inca ma obsedeaza ca orice lucru nou si interesant. Cand nu vizualizez (in minte, pe hartie sau in fata ecranului) solutiile la proiecte pun mana si fac poze.
Arhitectura poate fi obsedanta - adica sa nu te lase sa dormi noaptea din cauza unor forme sau sa ajungi sa-i dedici 100% din ganduri ei, te consuma si asta nu e bine de aceea incerc pe cat posibil sa mai fac si altceva ca sa ma distraga de la problemele legate de proiectare - fotografia

Insa cand si fotografia ajunge sa nu te lase sa dormi noaptea atunci este clar momentul sa treci din nou la arhitectura. Intr-un fel cele doua pentru mine se gasesc intr-o relatie de complementaritate. Daca nu creez intr-un fel creez in altul. Daca as fi intrebata care dintre cele doua imi ofera cele mai multe satisfactii as zice ca amandoua. Arhitectura e mai lenta insa se merita la fel de mult ca si fotografia.

Stiu ca undeva exista insa un mod de a fuziona cele 2 astfel incat sa nu mai existe aceste rotatii de pasiuni care pentru unii ar parea haotice, exemple sunt o groaza; chiar si eu am reusit cand a fost vorba de CG si arhitectura acum ceva timp in urma. Practic trebuie sa inteleg cum ar putea fotografia sa ajute atat pe plan creativ cat si pe cel constructiv si de documentatie arhitectura.

O sa dau din nou exemplul CG-ului. La inceput ma pasiona tot ce tinea de grafica 3d pe calculator chiar si animatiile apoi incet incet am renuntat la cateva dintre ramurile destinate game developerilor si celor din industria filmului ramanand doar cu partea de arhitectural vizualization. Faptul ca la inceput le-am inteles pe toate si acum m-am specializat are drept consecinta usurinta cu care preiau de la fiecare dintre alte ramuri anumite procedee care sa ma ajute pe partea de vizualizare. Probabil ca asa o sa se intample si cu fotografia in cativa ani. O sa ma specializez pe genuri foto mai aproape de arhitectura dar asta nu inseamna ca nu o sa stiu si restul.

Momentan sunt confruntata cu o decizie destul de dificila mai ales ca nu stiu cum o sa evolueze pasiunea mea pentru fotografie. Vreau sa-mi upgradez sculele foto (pe scurt sa achizitionez un aparat foto dSLR in locul aparatului actual caruia nu am decat cateva minusuri de reprosat) Intrebarea care persista este: Se merita aceasta investitie ACUM? Pentru a raspunde la aceasta intrebare trebuie sa raspund la o alta (tot drumul asta de la dorinta la cumparare e pavat cu intrebari) Ce vreau sa fac cu noul aparat? Imi ofera el ceva ce actualul nu poate?

In aceasta cercetari in sine plec de la ceea ce stiu despre genurile de fotografie preferate, de la ce fac altii din facultate care au asemenea aparate cu ele si nu in ultimul rand de la frecventa in utilizare ( se stie ca toate dSLR-urile au o durata de viata limitata dictata de gradul de utilizare si de ce nu de calitatea componentelor sale - durata de viata se calculeaza in nr de declansari ale aparatului )

Pana acum - am calculat aproximativ - am facut cam 8 000 de poze cu actualul aparat in 1, 5 ani de cand il am, majoritatea dintre ele sunt poze de arhitectura. De fapt daca ar fii sa fac un top al celor mai utilizate genuri de poze ar suna cam asa:

Arhitectura, peisaj urban, abstract, oameni, night shots in oras, portrete si macro.
a si bineinteles doza caracteristica de poze de familie sau de vacanta specifica oricui

Nu vreau sa spun ca in viitorul apropiat o sa reduc drastic lista pentru ca nu am reusit sa explorez toate genurile si sa vad ce si cum si mai ales care m-ar atrage mai mult.

Acum trebuie sa spun ce ma nemultumeste la actualul aparat (Canon IS S1) : 3,2mp care sincer nu sunt suficienti pentru pozele de portofoliu de la scoala, zgomotul mare care nu este atat de usor de redus, timpii de focalizare lungi si daca nu lungi atunci focalizarea ramane imposibil de realizat in conditii fie de iluminare redusa fie de iluminare prea uniforma, un obiectiv ceva mai deschis ca doar 35 mm nu sunt suficienti pentru imaginile de arhitectura cand vreau ca imobilul sa intre cu totul in cadru. In rest numai de bine. Pana acum s-a comportat onorabil si chiar a scos cateva poze care cu mici ajustari sunt de valoare artistica. Lucrez cu el in mod manual preponderent desi asta implica destul de mult timp pierdut pt setarile de expunere si focala plus focalizarea manuala pe care sincer mi-as dori-o nu este deloc eficienta.

Pana una alta nu stiu la ce concluzie o sa ajung insa sunt decisa ca cel devreme la anu de ziua mea in vara sa ma innoiesc

Niciun comentariu: