miercuri, decembrie 12, 2007

facultatea de arhitectura dauneaza grav sanatatii

Asta ar trebui sa li se spuna tuturor celor care vor sa dea aici ("Sprite spune pe bune!") In schimb se zice ca e grea - pentru ca faci 6 ani - ca la medicina - si ca deh, arhitectul are responsabilitate.

Forget that! It's all bullshit anyway! Sa vedem cum te afecteaza direct arhitectura ca facultate.

(1) facultatea nr. 1 ca procent de fumatori. Daca esti deja fumator...well, nu prea conteaza ca tot ti-o faci cu mana ta insa daca nu esti...(cazul meu) ai de suferit. Eu fumez pasiv de 4 ani (punem la socoteala si anul de pregatire) si mi-a ajuns. Incerc sa evit fumul pe cat posibil cu toate acestea evenimentele de genul, schita de schita ma fac sa-mi schimb toate hainele a doua zi. Plus ca, parerea personala exista o ceata generala la unele etaje care din cauza prea bunei etansari a noilor tamplarii...nu prea se disperseaza. Mai nou se pare ca vor fi luate masuri mai drastice impotriva fumatului in incinta sub amenintarea unor amenzi destul de grele. Vreau sa o vad si pe asta.

(2) Consumul inerent de cantitati impresionante de cafea, ceai, cola, or anything else ce contine cofeina in dorinta de a sta treji si de a termina proiectele.

(3) regim de masa haotic si nesanatos. Sunt zile in care apuc sa mananc dimineata si la sase si in rest...cu ce pot numai sa nu mor de foame. Bufetul de jos se dovedeste a fi uneori un food hazard pentru mine (am un stomac mai sensibil ce e drept insa in rest mancarea este comestibila, ca si cea de la fastfood de altfel)

(4) stresul predari proiectelor la timp poate sa te aduca la doctor (caderi de calciu, etc) sau la dentist (caz personal cand am ajuns cu obturatie de canal+ coroana in sesiune dupa predarea de la urbanism de anul trecut)

(5) cantitatea de nervi pe care ti-o provoaca: secretarele ce nu stiu nimic, catedrele de uita sa treaca notele, gresesc mediile, pierd lucrari sau proiecte. Lipsa de informare in general, faptul ca nu poti sa dai de un anumit profesor/persoana cand ai nevoie. Asistentii care mai mult incurca decat ajuta, profi care distrug proiecte. etc.

Si cred ca as mai gasi si altele insa astea sunt cele mai...periculoase. Se poate spune ca asa e mai peste tot, n-am de unde sa stiu prea exact, insa eu una nu as recomanda-o celor care au deja probleme de sanatate...nu ati vrea sa va aduca la groapa nu, si nici sa capatati altele pe langa cele care le aveti deja, nu?

Case closed. Acum raluca este teoretic in vacanta...practic mai are o lucrare importanta de dat maine, un proiect la urbanism de predat vinerea viitoare si un hotel de rezolvat pana dupa vacanta... Daca lucrarea si proiectul se rezolva , hotelul mai are de asteptat...tocmai trebuie sa o iau de la 0 cu totul , insa nu e nici o problema...m-am obisnuit deja sa lucrez totul in ultimele 2 zile.

Un comentariu:

Laura spunea...

Ca una care a trecut printr-un ciclu licenta si experienta a 2 facultati (ca era oferta) iti spun sincer: asa e peste tot, arhitectura nu e caz unic. Bine acum, ca in ASE e o bagare absoluta de picioare, pardon my french, e cu totul alta poveste. Aia oricum e o facultate plina de si pentru retardati, pe la master abia dai de ceva mai rasarit. Dar la SNSPA e altceva, am avut si cate 3-4 predari pe saptamana, plus lucrari de seminar si alte alea. Am avut si cate 2 examene pe zi, am avut si ore de la 8 la 8, si mese aiurea, si zile in care mancam un covrig si un litru de cola ca sa stau treaza.

Concluzia este:
(1) a facut ce-a facut regimul asta de viata si m-a bagat in spital la propriu.
(2) totusi, nu se moare din asta. Keep it up, ca nu mai ai mult.

PS. Un sfat prietenesc: renunta la cola, daca poti. Bea ceai, bea cafea, bea apa plata cu lamaie, dar renunta la cola/pepsi. Chestia asta ti-o spune o bautoare inveterata. Eu nu m-am lasat decat cand mi-a zis doctorul ca pot sa raman leguma de la o criza mai serioasa.