luni, aprilie 09, 2007

excursie Olanda: Delft si morile de vant

Orasul vechi: celebru prin portelanul de Delft (nu am avut timp sa iau nici un suvenir de acest gen de acolo)

O intalnire cu o studenta de la Mincu plecata la facultatea din Delft prin Erasmus.

Istorisirile Mariei mi se par acum un vis frumos. Facultati care iti pun la dispozitie laptopuri si computere pe care sa-ti lucrezi la scoala proiectele, proiectare integrata in care te intreaba de tot la un proiect de la aspectele imobiliare pana la cele de detalii de constructie. Urban planning si programare de arhitectura...ok asa ceva NU se face la noi in scoala decat la mastere ( si mai e drum luung pana acolo)

Am vazut niste camine studentesti care erau...Olandeze in spirit, mici si cu acces pe cursiva, si un pavilion experimental construit de un grup de studenti in colaborare cu un profesor arhitect ( care a si sponsorizat proiectul - no pictures here pentru ca nu l-am considerat demn de imortalizat. Il mentionez pentru ca o idee de genul DO-IT-YOURSELF architecture la noi in scoala ar fi de incurajat. Cum ar fi daca spatiile publice gen: bodega de jos - absolut infecta, sau de ce nu holul sa se transforme in spatii expozitionale ad-hoc ale proiectelor studentilor. Marfa nu?)




[Biblioteca universitara - Meccano. Unul din proiectele pe care le-am folosit drept exemple in cele 3 proiecte pe care le-am facut care implicau iarba pe acoperis. Nu mai fusesem niciodata pe un acoperis innierbat insa, efectul de deal este autentic]

[ Auditorium - o consola din beton armat aparent de vis... structura din anii 60-70 ca si biblioteca de altfel]

[ sus pomenitele camine studentesti]

Plimbare pe diguri printre mori de vant traditionale ( Vantul bate foarte tare in Olanda din totdeauna - de ce ma mai mir ca imi este frig)

Niciun comentariu: