miercuri, aprilie 04, 2007

excursie Olanda: Utrecht

Utrecht e un orasel chiar dragut insa cam...vechi in centru cel putin. Am stat cazati la un hostel la cam 15 minute pe jos de centru ( lucru bun) insa conditii nu erau deloc exceptionale:12-16 in camera si cu baie comuna ( nu extraordinara de nici o culoare). Hostelul daca e sa-l privim din punct de vedere arhitectural este o casa din anii 1900 cu o scara absolut infecta, imobil de raport ingust si lung in care cineva fara prea multa minte s-a gandit ca poate scoate un ban din biata cladire ingramadind tineri turisti in ea.
[asa arata camera de 12 in care am stat 9 zile, slava domnului ca avea macar o baie cu acces direct din camera]


[ The Lounge - adica etajul 1 al infamei cladiri in care am stat. Locul preferat de dat concerte live al unor colegi - in fiecare seara/ noapte fara gres pana trecut de orele 02, chitara electrica se auzea de la parter unde stateam eu. La chitara Emil - asistentul care a fost nevoit sa ne suporte o excursie intreaga. Intrumentele muzicale erau ale casei.][ moment de respiro. Toata casa era decorata cu aceste oglinzi de dimensiuni impresionante, antichitati care chiar mi-au placut dar la care nu le-am facut poza - ce pacat!. Nu stiu, dar e ceva aparte sa te aranjezi intr-o oglinda de sec 15 mare cat tine de pe hol sau intr-una mica de la baie.]


In rest, multe biciclete, mancarea si tot restul foarte scumpe, deci ai nevoie de cel putin 300 euro ca sa traiesti relativ decent in absenta unui mic dejun garantat sau a altor mijloace de supravietuire




[ Asa arata centrul vechi al Utrecht-ului. Destul de pitoresc cu canalele ...murdare ca in Venetia]

Despre arhitectura contemporana in Utrecht ei bine, in afara de o extindere deonstructivista a unei primarii de Miralles mai nimic prin centrul vechi. Merita sa stai acolo daca chiar iti plac casele vechi, catedrale gotice si canalele cam imputite.








[ extindere primarie - Miralles ]

Centrul universitar din Utrecht care este construit in afara orasului ( am ajuns acolo cu autocarul si am beneficiat de un ghid de la AORTA ( un fel de uniunea arhitectilor din Utrecht) Aici AVETI ce vedea. Crown jewel ca sa zic asa este cladirea bibliotecii pe care cu siguranta v-o amintiti din Arhitectura. Le-am vizitat pe majoritatea si pe dinauntru.





[Biblioteca universitara]



[ Prof Mircea Ochinciuc experimentand cladirea]

[Minnaert]








[Facultatea de Stiinte Economice]





[Educatorium]


Case contemporane:


[Casa dubla MVDRV]
Shopping: Nu am gasit un mall ca lumea in Utrecht insa sunt multe stradute comerciale mici si uneori chiar dragute. Problema shopping-ului in toata Olanda de altfel este aceea ca magazinele (TOATE fara nici o exceptie) se inchid la orele 18 invariabil



[Note editoriale:

Din cauza ca posturile ar fi devenit enorme din cauza continutului mare de imagini am decis ca programul de locuinte, colective si nu individuale - fie vorba intre noi, cel pentru care s-a si organizat excursia in Olanda in primul rand - sa-l expun in posturi separate grupate tot pe orase, unde sa si pot sa le comentez corespunzator. Restul cladirilor: primari, muzee, extinderi, biblioteci, case individuale, cladiri de birouri, etc urmand sa fie expuse succint ]

Niciun comentariu: