luni, aprilie 09, 2007

excursie Olanda: Haga si Almere

Haga este un oras...de functionari in mare, deci nu va asteptati sa gasiti mare lucru in ceea ce priveste arhitectura moderna. Cele cateva exemple le-am vizitat doar in treacat.

Primaria lui Richard Meier, destul de veche pentru a fi incadrata in categoria "Arhitectura contemporana" (poate contemporana cu profii care ne-au insotit, eu una nici nu ma nascusem cand a fost terminata), m-a surprins placut. ( Ceva din sentimentul ala de WOW - chiar se poate obtine efectul interior-catedrala-gotica doar ca in alb steril si in metal-beton-sticla). Nu stiu daca pozele pot descrie cum este sa intrii intr-un asemenea spatiu interior.








Alte exemple postmoderniste de cladiri de birouri din centru care sunt agrementate cu curti interioare de sectiuni cel putin dubioase ( niste puturi in care.... ma rog ai senzatia aia de canion si bate vantul cam tare pe acolo. Din nou mana - cu manusa de data asta - mi s-a lipit de aparatul foto...FRIGGG! Pustiu si trist)






Vizita la un birou de arhitectura local (arh Sikkes) care a fost super cozy si unde am mai aflat una alta despre proiectele lor si despre Haga in mare. ( Pentru mine care tineam post de nevoie placinta lor cu mere si scortisoara si cafeaua au fost extra...mmm. Ceva mai caldut fata de cele 12-15 grade de afara)

Ce m-a scos insa din toti sariti a fost ora la care s-a plecat din Haga. 9 seara ( HELLO! Haga se culca la ora 18.00 ca toata Olanda de altfel! Emile, la ce te gandeai cand ai dat ora asta de intalnire la autocar!!!) Am stat intr-un parc - altfel chiar placut - langa un canal - plin cu rate si alte pasari necunoscute de apa - si am ascultat povestile din tinerete a ghidei - Dna. Rodica. Interesante ce-i drept insa nu suficient cat sa-mi tina de cald. Cand soarele apune s-a ajuns lejer la 9 -10 grade. ULTRA FRIGGG!!!

Almere este un orasel-suburbie nou si in expansiune. Adica intregul centru este mai mult un fel de santier ( WIP - city daca vreti) decat un oras cu strazi si piete. Interesant au fost cele cateva cladiri facut e de arhitecti celebrii toate adunate una langa alta pe o suprafata mai mica decat 4 km patrati. Aceasta colectie pur si simplu mi s-a parut cam exagerata. Toate obiectele de arhitectura nu pareau ca intra in dialog unele cu altele, erau doar asa puse ca sa fie - exemplu foarte prost de urbanism.







[ pe mine m-au fascinat texturile cladirilor in acest orasel. Nu stiu de ce dar, desi erau niste bare propriuzise mai mult sau mai putin jucate ele erau pana la urma personalizate de textura fatadei]





[La defense - complex de birouri - nu stiu exact autorul insa a reusit sa creeze o atmosfera absolut din alta lume. Sper ca imaginile vorbesc de la sine. Pe mine una m-a impresionat foarte mult jocul lumini si al reflexiilor.]
[Note editoriale:
Am avut o harta a Almere centrul...insa am pierdut-o ( era mica si draguta) astfel incat nu mai stiu exact cine ce cladiri a facut din centru...sorry dar daca intereseaza pe cineva va trebui sa aflati singuri
Ultima poza poate sa fie una din putinele poze cu mine, facute de mine care chiar au iesit bine.]

Niciun comentariu: