miercuri, aprilie 04, 2007

excursie Olanda: drumul

Drumul a constat in 3 zile in care am trait pe sosele: romanesti, maghiare, cehe, germane si olandeze.
Primele impresii... NU mergeti in excursii mai lungi de doua zile cu autocarul...it sucks! Pe autocar nu se doarme....se motaie si tot pe autocar timpul trece diferit... uneori mai repede alteori mai greu in functie de: timpul ramas pana la urmatoarea oprire la toaleta, colegii de autocar etc.

Budapesta: oras frumos insa nu l-am vazut decat noaptea si cu un grup de colegi mai nebuni care dupa ore de mers s-au decis sa iasa in oras la ora 12 noaptea. Am avut totusi ce vedea nu atat cat as fi vrut dar in fine ma mai opresc si la intoarcere acolo eventual sa prind si ceva lumina. Partea amuzanta a fost cand am ramas incuiata pe dinafara in conditiile in care accesul in camera se facea pe baza de cartela ( cartela era innauntru)


[ Vederile de noapte arata cam crappy dar asta este dintr-un motiv foarte simplu: nu era lumina mai deloc pe acolo pe sus pe la Bastionul Pescarilor...la orele 12-01 in Budapesta, plus ca era un frig de moarte si mana imi inghetase - ca de obicei- pe aparat]


Bratislava: nu era in programul de vizitat insa se pare ca in 3 ore se pot vedea lucruri smechere si acolo. Poze bune pe ziua, a fost sa zicem un fel de revansa pentru ca nu am putut sa vedem Budapesta ca lumea.
[ Una bucata biserica gotica intr-o piata, cei care stiti cum se numeste bravo voua! eu nu. Oricum arata bine in contextul orasului ]

[ Colectia personala de pasaje din Bratislava. Si Praga le are si multe alte orase medievale din Europa. Cu mici variatii sunt la fel - ca structura, atmosfera e cu totul altceva.]
[ Diverse elemente de anturaj urban care se pare ca la noi in tara - chiar si in orase medievale/ turistice precum - Brasov, Sibiu, Sighisoara lipsesc cu desavarsire]



[ Strada de Bratislava]

[imagine din Piata Mare]
[ Pod cu turn de observare, constructie recenta]

Praga: Da, doamnelor si domnilor dupa 2 ocazii esuate de a vedea acest oras am ajuns in sfarsit sa-l vad, Poze multe si pe zi si pe noapte. Despre arhitectura contemporana am fost sa vad Dancing House - Frank Gerhy...which looks better in the pictures than in realitate, ce e drept pe noapte



[ un contrejour superb si o vedere de pe partea cealalta a podului. Nu retin nume - my bad!] [ asa se vede Praga de sus si dupa 600 de trepte]
[ treci printr-un portal dintr-o curte interioara a unei constructii de sec 18 in stil baroc. Nimic nu te poate surprinde...te indrepti spre lumina si deodata...te izbeste aceasta. Catedrala gotica sec 14-15 inalta cat un zgarie-nor. In momentul ala chiar am inteles cu adevarat cum trebuiau percepute aceste bijuterii medievale. Astazi majoritatea au piete degajate din tesutul vechi in fata lor pentru a facilita perceptia fatadei...vestice in special. In cazul de fata spatiul era asa de stramt incat iti trebuia un reaally wide angle ca sa prinzi toata fatada in cadru ]
[ amenajare curte in centru istoric medieval. Nu stiu exact ce este, se gasea pe langa catedrala gotica de mai inainte si nici nu am avut timpul necesar sa investigam situatia din punct de vedere arhitectural (cine- ce- cand- cum) ]

[In colectia treceri/pasaje/ stradute inguste - Praga]
[Pe inserate]
[ deja noapte insa cui ii pasa daca esti cu grupul si mai ales daca obiectivele sunt luminate. Astia chiar au un consultant de imagine cand este vorba de iluminatul cladirilor ]




[ Dancing House - Frank Gerhy. NU este luminata noaptea deci nu faceti greseala de a crede ca pozele o sa va iasa pe noapte chiar si cu ISO 1600 doar cu iluminatul stradal. Prima oara cand 350D-ul meu pur si simplu a refuzat sa focalizeze.]

si cam asa se incheie drumul cu sosirea in Utrecht.
La vama am avut control numai la intrarea in germania in rest totul a fost smooth si mai mult decat european.

[Note de editare ulterioara:

Posturile au fost scrise majoritar in Olanda, unde am avut acces la net, deci textul este original cu primele impresii. Imaginile - din cauza ca nu aveam nici soft, nici timp prea mult la dispozitie au fost adaugata pe urma la sosirea in Romania. De asemenea unele note asupra imaginilor au fost modificate]

Un comentariu:

Unknown spunea...

Buna Raluca

As vrea sa-ti multumesc pentru ....excursie !Cred ca am spus tot !