sâmbătă, ianuarie 26, 2008

Fuyumi Ono - Demon Child - 12 Kingdoms series

Am inceput prin a viziona anime-ul (50 episoade) 12 Kingdoms - historical, fantasy, adventure - politics, philosphical - undeva in familie cu Saiunkoku Monogatari - pentru cei care stiu despre ce e vorba. Insa nu anime-ul este vorba ci cartea.

Exista 12 Kingdoms tradusa de prietenii nostrii de la TokyoPop care se gaseste neatly tucked between my fantasy novels on a shelf si pe care am citit-o (Traducerea este buna insa nu depaseste nivelul light reading, ceea ce este pacat pentru ca subiectul este cu mult mai profund decat asta). Pe langa acesta mai exista...inca 4 carti din aceeasi serie care asteapta traducerea. Eu una ma resemnasem sa imbatranesc pana termina cei de la TokyoPop traducerea pentru ele insa...one day I stumbled upon this post - livejournal is indeed mighty-si am descoperit ca da, exista oameni care traduc pro bono si o fac mai bine decat cei care sunt platiti pentru asta.

Demon Child
Povestea tipica a unui adolescent intr-un highschool japonez care...sa zicem ca aduce ghinion celor care sunt in preajma sa. (accidente, evenimente supranaturale care le pun in pericol viata, ceea ce duce la zvonuri cu privire la un blestem). Mai tarziu povestea se leaga de restul din seria 12 Kingdoms. Exploreaza mai putin partea supranaturala a lucrurilor si mai mult cea a relatiilor interumane. De fapt este supernatural doar in masura in care horror-ul japonez este supernatural. Fuyumi Ono a scris si romanele pe care se bazeaza seria Ghost Hunt (anime si manga) tot acelasi gen. Una din chestiile care-mi plac la ea este modul in care gradeaza evenimentele si modul in care le da timp personajelor sale sa creasca in fata cititorului - uneori am sarit din plictiseala pasaje care tocmai asta faceau. Nu pentru ca ar fi inutile ci pentru ca...eram prea obosita si prea dornica sa ajung la final (Animele taiase povestea in 2 chiar in punctul culminant si eu ramasesem de mult cu dorinta de a stii cum se termina). Finalul este trist insa de asteptat tinand cont ca protagonistul trebuia- cumva - sa se intoarca in lumea lui (cea a celor 12 regate)

Pentru cei care habar n-au despre 12 Kingdoms realm, e un bun starting point.
Momentan am salvat in format doc alte 2 dintre cele 5 carti (total) ale serie - o sa le citesc cand o sa apuc...desi de fantasy - oriental/occidental - m-am cam lasat de mult.

Niciun comentariu: