sâmbătă, ianuarie 26, 2008

Inginerie structurala

Din cand in cand se mai intampla...sa mai pic cate un exam. Asa a fost cazul celui de azi, care evident va fi reluat in sesiunea de vara. (incepe sa devina o traditie si nu e bine pentru ca anul trecut a fost la fel - check the blog to see why.)

De fiecare data trebuie sa gasesc scuze pentru asta - e si normal - doar nu se intampla sa pici un examen pentru care ai fost la cursuri, ai invatat in general stii despre ce naiba e vorba si totusi...

WHAT WENT WRONG:
1. niciodata nu stii ceea ce nu stii pana cineva nu incearca sa-ti verifice cumva cunostintele.
Exemplificare: credeam ca stiu sa rezolv un anumit tip de problema si chestia este ca faceam rationamentul gresit. Acest lucru s-ar fi putut indrepta daca cineva ar fi fost atat de atent si cunoscator incat sa-mi explice - for dummies wtf was wrong. Acel cineva never existed. I screwed up exact acolo unde aflasem cu o seara inainte ca nu stiu. Depressing but true. Some might say I had it coming.
Exemplificarea2: Sister nu stie sa deseneze perspective construite. Nu pentru ca sister gandeste un pic mai diferit decat mine, sau decat multi alti oameni ci pentru ca sister nici nu stia ca a inteles gresit metoda de constructie. Cateodata nu-ti poti da seama singur de acest lucru, poti doar sa-l intuiesti insa niciodata - sau ma rog extrem de rar- sa te prinzi de el de unul singur. Relevanta acestui exemplu va fi argumentata pe parcurs.

2. teoria trebuie invatata - INTOTDEAUNA toata si chiar mai mult. Iti va pica EXACT ce nu stii QED in numeroasele teste/teze/examene unde aveam de invatat teorie

3. Oamenii care zic ca pica de obicei trec.
Cunosc multe cazuri, suficiente incat sa te faca sa urli de frustrare "Eu stiu mai mult si totusi am picat." Irelevant cat stii, pur si simplu asa e menit sa fie.

4. Niciodata nu de enerva/agita fara sens pentru lucruri stupide in seara dinaintea examenului.
Aici revine exemplul cu sister de pc.1. Sister a tinut motis sa ma faca sa urlu la ea, sa ma faca sa devin evil bad coach si sa o pun sa deseneze de doua ori aceeasi perspectiva pe motiv ca..." E prea mica si plansa e imbacsita! REFA-O!" La care un potop de proteste. Nu atat faptul ca am urlat si faptul ca pus-o sa refaca si ca...aproape am construit o perspectiva myself pentru ca pur si simplu vedeam ca nu intelege metoda nici dupa ce am pus-o sa citeasca intr-o carte CUM se face (God forbid! Eu construind o perspectiva CA LA CARTE! Iulius Ionescu dream on! Eu am licente proprii de constructie care...sa zicem nu pot fi aplicate la altii. Mie imi iese altora nu. Bad luck!). Chestia care m-a scos din minti a fost incidentul in sine. Faptul ca sister nu era deloc preocupata/interesata/deranjata de faptul ca nu a inteles CUM se construieste o perspectiva. Hello, I'm mortified daca nu inteleg CUM se rezolva o problema...Eu nu pot trai/ dormi daca nu stiu explicatia pentru un anume lucru/fenomen. (Yeah, I'm probably the WHY? girl. Si totusi nu intreb intotdeauna din prima, imi bat capul singura ca vad ca nu pricep. Sister...nu stiu ce sa zic.)

5. Nu ai de la cine sa copiezi decat de la tine insati.
Wise words of wisdom. Intotdeauna altii fac greseli...si tu la fel insa cumva sunt mai bune greselile tale decat ale lor...macar tu stii de ce le-ai facut, care a fost seria de argumente, logica din spatele lor. Despre ale lor...mai putin.

6. Sheer stupidity and bad luck.
Azi e 26. ce mi-e 26 ce mi-e 27. Pe 27 ian anul trecut picam Finisajele.

7. Trebuie sa existe compensare in univers. Pici o chestie treci alta.
Ramane de vazut cand si sub ce forma va veni compensarea pentru picarea examenului de Inginerie structurala.

E ciudat insa dupa ce am aflat ca am picat...nu stiu...m-am simtit prost, evident, insa intr-un fel e mai bine decat la Finisaje. Nu am fost socata sau deprimata. Cel putin acum STIU SA REZOLV problema/problemele de genul respectiv (radiating with joy of recently aquired knowledge).
Pana nu pici/ nu te evalueaza cineva nu stii ce stii si de cat sti.

Pentru cei interesati. Sectiunea de documentatii este deschisa si updatata. De curand (ieri) am pus chestii pentru Structura urbana si azi chestii pentru Lascu. (god grieves! Tot Sandu este acolo+ notitele mele an3 si an4)

In alta ordine de idei.
M-am apucat sa ascult Terry Pratchet - Thief of Time - audiobook. Note si observatii despre TP si despre audiobooks in general intr-un post viitor. De abia sunt in mijlocul lecturii. Tot ce pot sa zic este ca tipul care nareaza are talent iar ca dialogurile sunt extremely witty. Poate n-am inceput cu ce trebuie insa titlul - fara sa citesc in prealabil despre ce e vorba m-am atras. Vom vedeam mai incolo.
Alta carte care am mai citit-o zilele astea - pe net caci in real life e mai greu - originalul in japoneza si traducerea unpublished- este Demon Child - Fuyumi Ono. Din nou un post separat pe tema asta caci se merita. (Incep sa scriu postul despre carti...scary!)

Un comentariu:

Laura spunea...

Stii ce se spune, ca pana nu ai si tu o restanta, doua, nu simti ca esti student. E adevarat. Inveti multe din experienta in sine, dupa cum dovedeste si postul tau de acum.

In general nu prea merita sa-ti faci nervi, pentru ca exista doua categorii de studenti care pica (cel putin in my experience): aia care isi baga picioarele si nu invata nimic, sau foarte putin, si se prezinta la examen ca sa le vada fundu' cararea, pardon my French. Aia nu au de ce sa se enerveze, pentru ca nu trec pe propria raspundere.

Si mai sunt studentii care invata si se pregatesc si isi omoara creierii (si nu dorm noaptea dinaintea examenului etc) pentru ca stiu ca au examen la o materie tampita si cu un prof tampit, sau au de-a face cu un mainac care are 'cota' de picati de 50-60%. Aia nu au de ce sa se enerveze, pentru ca stiu ca au facut ce se putea face, iar examenul l-au picat... pentru ca l-au picat. Eu am patit-o de doua ori, din al doilea motiv. Insa pe de alta parte ma bucur de faptul ca ambele le-am picat cu 3 la vremea respectiva, deci nu imi venea sa-mi scot ochii ca fusesem la limita. Iar pe urma nu am mai luat niciodata un examen cu mai putin de 6. Aia care au 10 pe linie n-au viata, trust me.

Si apropos de TP, ai inceput OK, Thief of Time e una din preferatele mele, si nu se leaga cu un roman precedent, asa ca nu pierzi mare lucru. Iti recomand cu caldura seria cu City Watch, daca iti plac romanele cu tenta mai noir.