sâmbătă, februarie 02, 2008

WTF3

Ok, chiar trebuie sa scriu despre asta pentru ca ma calca serios pe nervi.

Microsoft Reader si .LIT format files.

Am downloadat recent o colectie impresionanta de ebooks (nu ca le-as citi eu pe toate...insa niciodata nu se stie cand ai nevoie de reference.) A nu se intelege gresit: Nu le vroiam pe toate - doar colectia integrala de Terry Pratchett imi era de ajuns sincer. Restul au fost...bonus. Problema vine acum. O mare parte din ele sunt in format .LIT. Pana - ieri habar n-aveam cu ce se manaca (aka cu ce se deschide) si care e faza atat de smechera cu .LIT. Acum - dupa o documentare extensiva pe net - care a fost destul de scurta de altfel si la obiect - am inteles.

.LIT format sucks!

1. Nu se deschide DECAT cu Microsoft Reader. Ok. n-ar fi mare chestie downloadezi programul si in fine...le deschizi cumva.
2. NU SE POT CONVERTI in nimic altceva. Este un fel de dead end al formatelor, cum era odinioara pdf-ul insa sa fim seriosi acum poti sa traiesti cu el.
3. Microsof Reader - cel mai shitty program pe care l-am vazut - de la microsoft. Cred ca Windows Vista il bate per total insa momentan nu ma preocupa acest lucru since am XP. Interfata dubioasa - cred sincer ca comenzile in DOS sau C erau mai bune in acest caz. Decat o interfata perfect inutila care sa arate relativ bine mai bine una stiti voi FUNCTIONALA.
4. Chestia cu authorization care pe mine ma face sa fiu suspicioasa de fiecare data cand un program vrea asa ceva. Impartasesc gandurile antivirusului meu - Kaspersky care sare cand ceva aplicatii vor sa transmita date de pe comp. Da, uneori e frustrant dar uneori are dreptate (imi da mesaj de avertizare si cand deschid Autocad-ul si vrea sa utilizeze comenzi specifice pe tastatura). Trebuie sa te autorizezi cica pentru a primi updates (-don't give a shit about them, seriously!) dar - atentie - si pentru a putea citi respectivele fisiere. Autorizarea nu costa nimic INSA este utilizata pentru a monitoriza cine, ce citeste de catre Microsoft. (SCREW IT!) Evident ca NU mi-am autorizat copia - merge sa deschid fisiere insa nu stiu pentru cat timp (Screw again)
5. Dupa cele spuse mai sus ai zice ca CINEVA pe acest glob a inventat - nu stiu o aplicatie free si draguta care sa converteasca .LIT files in ceva mai digerabil. (I'll settle with HTML or txt daca nu se gaseste altceva mai bun). Ei bine - NU. Exista O SINGURA aplicatie care se apropie ingrijorator de mult de unul din programele lui Sister in C++ care transforma .LIT files in HTML. Instabila si undeva trecuta de versiunea beta. In acesta command lines rule. (HATE them! Could potentially screw up your computer if you don't know what the heck you're doing. Motiv pentru care stau X km distanta departe de orice inseamna mIRC, unde X tinde spre un numar cu multe zerouri).

In procesul de cautare pe net care a fost - scurt, deoarece nu multa lume isi pune serios problema CUM sa converteasca un fisier in altul - am dat peste urmatoarea lucrare - eseu, manifest, cum vrei sa-i spuneti care ma pune serios pe ganduri. (Ea este relativ amuzanta si chiar draguta ca gen literar insa notele autorului sunt un pic - ingrijoratoare)

The Right to Read

Acestea fiind spuse....WTF do I DO WITH 150+ of perfectly unusable literature in .LIT files?
Poate sa le pun bine si sa astept dezvoltarea unei aplicatii mai performante.

Later edit. Remotely related to the reading/writing issue. Articol de pe BuildingBlog care cateodata imi mai destinde neuroni. De data aceasta chiar m-a facut sa rand copios.

Literary Atmospheres

Niciun comentariu: