joi, aprilie 17, 2008

Ziua2

Sibiu (Piata Mare, Piata Mica, Piata Huet, Piata Aurarilor, Pasajul Scarilor)
Biserica fortificata Hosman
Biserica fortificata Agnita
Biserica fortificata Dealu Frumos
Biserica fortificata Merghindeal
Biserica fortificata Cincsor
Biserica fortificata Carta
Resedinta Brukenthal din Avrig

cazare Sibiu


ZIUA 2



Sibiu

Capitala europeana in 2007 si deci restaurat, remachiat, remodelat ca sa arate si sa functioneze bine la standarde europene. Are un feel similar cu Bratislava acum si da imi place. Acum 8 ani cand am vazut Sibiul pentru prima data era o ruina - fatade scorojite, pustiu. Ok, fatade scorojite mai sunt- daca stii unde sa cauti pentru ca - sa fim seriosi pentru restaurarea INTREGII cetatii e nevoie de MUUULTI bani. Interventia a fost concentrata in jurul pietonalului in piete (Mare, Mica) si cam atat.
Iluminatul noaptea cam lipseste in unele zone. Spre exemplu in ziua a doua cand am iesit in oras noaptea (ca sa vad ce si cum au iluminat) si am facut prostia sa o iau pe langa vechiu zid de fortificatie am trecut pe langa o bucata de cam...50-80m de bezna deasa. Aceea era numai buna pentru talhari or whatever.
Interventii noi remarcabile. Hotelul Ramada care a aparut si prin revistele de arhitectura de la noi. New, modern and shiny.












Biserica fortificata Hosman


Intr-un sat de sasi pe o inaltime ea se gaseste. Satul a fost abandonat actual el a fost luat in posesie de tigani. N-am reusit sa intram in ea, si probabil nici nu am fi vrut - tinand cont de gradul de derapanare al primei incinte - in care am intrat sarind gardul - ha ha trebuie sa ai conditie fizica pentru asta. Right?






Biserica fortificata Agnita

Cea care mi-a placut cel mai mult. Are o scoala atasata care inca mai functioneaza cu tot cu copii si profesori. Pustii erau simpatici, unii de la noi au jucat si fotbal cu ei - pana s-a deschis cetatea. (Nota: majoritatea cetatilor sunt inchise pentru ca ori sunt utilizate si deci trebuie - ca orice casa- sa FIE inchise ori sunt derapanate si pentru a nu devenii locuinta unor homeless SAU a fii vandalizate ) Mai mica decat cea de la Hosman insa mult mai vie, se pastreaza si santul de apa - acum convertit intr-un canal betonat + un pod de acces absolut ORIBIL din beton armat ce arata exact opusul a celui probabil de lemn de odinioara.










Biserica fortificata Dealu Frumos

In proprietatea UAIM dar din pacate trebuie sa o spun O MARE - foarte mica ca dimensiuni- RUINA! M-a dezamagit total. Mai ales prin gradul de derapanare al interiorului zidului incintei. Biserica in sine este ok similara cu restul, un pic mai mica. TOTUL este mai MIC decat ma asteptam eu.
Faptul ca avem proiect de restaurare pe acest monument ma face sa urlu de disperare. Am avut 1 ora pentru poze SI masuratori. Credeti ca ne-a ajuns? NO FREAKING way. Poate doar daca stai cam o zi acolo poate doar asa sa mearga.

Biserica fortificata Cinsor

Deja vazusem cam ce si cum si sincer nu m-a surprins de loc. Las imaginile sa vorbeasca









Biserica/ ruina Carta

Da, este o ruina, nu, nu este abandonata. Cei care au ridicat-o au fost calugarii cistercieni. Comunitatea locala de sasi nu mai exista insa avem comunitatea locala de tigani (cool, right?) Mai avem si un preot reformat super carismatic care stie sa gestionezi aceasta comunitate. Biserica exista si functioneaza doar in zona altarului. Restul insa este o ruina bine intretinuta pe o pajiste tunsa si amenajata. De altfel preotul i-a pus pe cei dintre noi care fumasera sa-si ia mucurile de tigara de pe pajistea lui. How about that?








Resedinta Brukenthal din Avrig


La strada este o casa oarecare cu un singur cat. Se intra printr-o poarta nici ea prea stralucita sau care sa-ti atraga atentia. Odata ce ai trecut de ea...o halca imensa de teren se dezvaluie. Este un parc comparativ ca dimensiuni cu 1/2 din Cismigiu. Cam prost intretinut pentru ca - da gradina italiana si alte cele COSTA. Are multe anexe in care s-ar putea face mult lucruri insa care nu se intampla acum nimic.





Biserica fortificata Merghindeal
- a fost scoasa din program pentru ca nu am avut timp si pentru ea.

Noaptea prin Sibiu, cina - la 10.30 la "Bufnita". Colegi de masa: Florin, Fane, Alexandra, Maria, Iulia D, Iulia M, Vera, Gabi. Am luat portii colosale - sincer nu stiam ca asa de mari sunt pentru ca, well nu se specifica. Am mancat foarte bine si am ras cu lacrimi de diferitele situati create. Transport acasa - la Dumbrava via masina Alexandrei in doua transe.

Niciun comentariu: