duminică, aprilie 20, 2008

Ziua5

Manastirea Polovragi
Culele si biserica Maldaresti
Manastirea Hurezi
Manastirea Govora
Manastirea Dintr-un Lemn

finish Bucuresti


ZIUA 5



Am decis sa ma intorc cu masina Alexandrei si nu cu autocarul+microbuzele, din coloana oficiala pentru ca: se merge mai comfortabil, e mai funny, se opreste pentru masa si nevoi perso SI se manaca bine. Scena din ziua precedenta intre Cule si Gura Motrului in care cele doua masini Alex+Maria si Iulia D +Dan au oprit la supermarket au cheltuit pe mancare de 120Ron si s-au organizat rapid intr-o mini masina de facut sandviciuri va ramane epocala. Atunci am mancat: 3 sandviciuri ultra+ un croisant+un twix

Manastirea Polovragi

Ca restul programului manastiresc. Nu m-a impresionat nimic la ea mai ales ca am nimerit in duminica Floriilor. Not a good time to BE around there. Am luat de aici un album de fotografie cu manastirile din Oltenia - sunt destule si contrar asteptarilor rivalizeaza cu cele din Moldova la capitolul dimensiuni. (Sincer n-am apucat sa le vad pe alea din Moldova deci nu pot sa spun prea multe)







Polovragi zona si pestera

Minunile naturii sunt intotdeauna...minunate mai ales daca nu ai mai fost intr-o pestera in viata ta. Bine teoretic nu am intrat in pestera insa am vazut defileul si drumul si...ok pozele sa vorbeasca de la sine. Sunt la arhitectura si nu la geologie. Habar n-am ce si cum dar aratau foarte bine.







Maldaresti

Culele printre care si CULA - cea de la examen unde am facut poza de grup - cat s-a putut pentru ca you know 80 de oameni, nu prea reusesti sa-i aduni cu una cu doua. Chestia buna este ca, mergand cu masina Alexandrei si deci separat de grupul principal am ajuns mai tarziu si am prins aglomeratie la CULA dar muult mai lejer la restul doua. Poze am facut aici cu duiumul deci numai cateva vor fi postate restul - ca de obicei in albumul aferent zilei.
Cea care m-a impresionat placut a fost cula mai recenta de inceput de secol XX care pastra in ea mobilierul original asa cum l-au lasat locuitorii sai. In celelalte doua mobilierul era de fapt o colectie muzeistica adusa pentru a umple cumva interiorul. Aceasta diferenta minora se simtea. Plus de asta desi cula mai recenta nu era electificata interiorul mi-a lasat o impresie foarte puternica.
Ce am ratat la Maldaresti a fost biserica dar cred ca intr-un fel e mai bine ca am vazut culele de una singura (cu Florin actually) decat biserica cu toata sleahta de la arhitectura.


























Manastirea Hurezi

Da, ca in ceramica de Hurezi - pretty famous actually. Si ieftina la sursa pentru ca mi-am luat doua farfurii cute la 10RON plus ca i-am gasit lui Sister bratara de margele impletita cum vroia ea. Everyone went happy. Problema cu ceramica nu este cumparatul ci transportul. Spre exemplu Florin si-a luat vas de lut de facut sarmale - huge thing- si a trebuit sa stea cu el in brate tot drumul. Incomod as zice eu.
Manastirea in sine este MARE. Si cand zic MARE este chiar mare. Daca stau sa ma gandesc aceste manastiri sunt muult mai mari decat ma asteptam - fenomen exact pe dos cu bisericile fortificate. Au mai multe incinte si evident mai multe porti. Pe drumul catre aceste porti esti asaltat de cersetori si sa nu uitam duminica Floriilor - oh, great. Evident ca in biserica nu am ajuns pentru ca era slujba si 80 oameni + credinciosii don't go together.











Manastirea Govora - skipped pentru ca nu mai intra in program

Manastirea Dintr-un Lemn

Nu mai intrebati de unde numele - exista bisericuta veche de lemn undeva sus pe un deal /delusor - oricum toata structura este construita pe un teren denivelat, din nou cu mai multe incinte si cersetori (mai putini de aceasta data). Aceasta bisericuta de lemn se gaseste in imediata vecinatate a unor stejari seculari - care aratau destul de vechi - dar nu suficient cat sa dateze din vremea lui Stefan. Presupunerea mea este ca candva au dat jos UN stejar si din lemnul lui au realizat TOATA bisericuta - that works for me.
Dupa cum am prevazut multa lume din provincie s-a carat acasa cu masina perso de la ultimul obiectiv aka Dintr-un Lemn. Asta a fost ok dar nu m-a prea deranjat caci eu am calatorit cu Alex are a fost o scumpa si m-a adus acasa pe mine dar si pe Florin.








Niciun comentariu: