vineri, aprilie 18, 2008

Ziua3

Catedrala Sebes
Biserica Strei
Biserica Streisangeorgiu
Biserica Densus
Biserica Santamarie Orlea

cazare Targu Jiu

ZIUA 3

Catedrala Sebes

Pe dinafara caci pe dinauntru nu prea. Era inchis si, uneori cei care au grija de respectivul monument nu dau voie sa se faca poze in el. De ce am vazut-o pentru ca este unul din acele exemple de arhitectura inceputa si aproape terminata in romanic peste care a dat goticul - la propriu si au fost nevoiti sa refaca corul si decoratia in stil gotic

Biserica Strei

Una din acele bisericute de la tara. Relativ bine ingrijita dar care nu prea are parte de portia de turisti. Astfel oamenii locului raman surprinsi cand 80 oameni navalesc in localitatea lor micuta si sunt interesati de o biserica ce nu face - dupa ei - doi bani. Vremea a fost relativ frumoasa si am stat mai mult decat la altele mai ales pentru ca 80 oameni nu pot intra cu totii intr-o bisericuta asa de mica. Functioneaza ca biserica

Biserica Streisangeorgiu

Ruda cu sus numita si de fapt muult mai greu de ajuns la ea. Practic este cam ascunsa. Nu exista nici un indicator si trebuie sa o iei pe un fel de ulita printre casele oamenilor pentru ca sa mai mergi ceva si sa o descoperi intr-un luminis. Ca si cea de mai sus reprezentativa pentru faptul ca incorporeaza spolii romane (pietre si alte piese din fost contructii romane din zona). Functioneaza ca biserica

Biserica Densus

Localizata din nou la dracu'n praznic, insa datorita unor donatii americane a fost restaurata recent. Looks good, pacat insa ca nu se pot face poze in interior - un preot afurisit. Aici ne-a prins o ploaie torentiala la intoarcere iar cum biserica se gaseste pe un deal...va dati si voi seama. Tot aici am experimentat pentru prima oara buda clasica de lemn cu aerisire naturala din fundul curtii. Am descoperit ca este muult mai ecologica si mai curata decat multe alte bude vizitate in aceasta excursie. (Poate ar trebui sa scriu un paragraf doar pe tipologii de bude intalnite)

Biserica Santamarie Orlea

Daca Densus va ramane legat in memoria mea de ploaie, aceasta va ramane legata de vant. Un vant de te lua pe sus. Din nou povestea cu spoliile romane si de alta factura dar de aceasta data un amanunt interesant: acoperirea este realizata cu placi de azbest (bineinteles nu originale ci puse dupa restaurare de prin anii 70. ) In rest turnul o duce cam naspa, ploua prin acoperire si n-are ferestre plus ca structura de lemn pe care ajungi acolo nu este deloc sigura. N-am urcat mai sus de primul nivel pentru ca...well mi-am facut portia de locuri inalte pe excursia in cauza.

Defileul Jiului
Este dark si scary, fiind presarat cu constructii din perioada anilor 50-60 ce se intergreaza ingrozitor de bine in peisaj - sincer daca cineva ar vrea sa toarne un film de groaza in zona le-as recomanda aceasta zona. A fost puternic afectat de caderi de roci, alunecari de terem etc ce le-au inchis pentru o buna perioada de timp. Nu este traseul favorit al turistilor si nici ruta cea mai indragita a conducatorilor auto. Comparativ cu Valea Oltului, aceasta pare chiar draguta. Daca nu ar fi atat de periculos as vrea sa realizez un fotoreportaj cu toata infrastructura de pe Valea Jiului pentru ca este spectaculara.

Si pentru ca Valea Jiului are surprizele sale podul de peste Jiu care a intors din drum un autocar si a facut sa ne inghesuim 13 oameni intr-o masina de 6 locuri v-a scrie istorie (de fapt consecintele acestui accident neprevazut in care autocarul de 9 tone nu a putut trece un pod peste Jiu ce aproape cedase structural le-am resimtit a doua zi SI le resimt si astazi restul colegilor nostrii din celelalte serii de excursie a caror program a fost schimbat)

Cazare Tg. Jiu
Aici cred ca lasata as scrie romane. De unde sa incep. Hotel Parc(?) situat in buricul targului la o aruncatura de bat de parcul cu Poarta Sarutului si Masa Tacerii (Brancusi works) realizat in anii 70, cu gandire de anii 70 (nu prea proasta de altfel) si cu finisaje de anii 70 neschimbate de atunci. (a se citi total iesite din uz si degradate acum). Trecand peste starea de ruina comunista in devenire, faptul ca hotelul este functional, de 2 stele chiar si la niste preturi de loc neglijabile este stupefiant. Nu stiu, daca pe locul lui era un santier m-as fi scos mai comfortabil campand pe el decat cazandu-ma.
Discomfort: usi care nu se inchid, tamplarii vechi de cand lumea care si ele nu se inchid deci trag, praf+panze de paianjeni pe la colturi (for god's sake vacuum properly!!!), doua lifturi pentru 12 etaje care merg cu schimbul si scot sunete suspecte, scara de evacuare fara lumina si sa nu uitam, o chestie neplacuta care a fost remarcata doar de cativa: vibratii transmise in structura - noi am concluzionat ca de la suspicioasele lifturi si ale lor mecanisme insa, one can never be sure. Baile din nou care si cum le-a fost norocul, mai bune mai proaste, cel putin au fost functionale insa tevile de incalzire sectionate de rugina that was something to see. N-am mentionat gandaci pentru ca eu personal n-am vazut in camera mea - altii mai ghinionisti au vazut, au cunoscut si s-au imprietenit cu ei (Billy the bug, and his bros. Billy II and Billy III). Unicul pe care l-am vazut a fost pe perete in sala de mese in ultima zi - and it was huge!
Mancarea, a da am uitat de mancare. A fost ok insa mult prea putin (si asta venind de la o persoana care nu mananca prea mult.)

Despre Tg. Jiu in general. Trist la prima vedere si...lipsit de orice CD-uri in centru. Alexandra si Maria au vrut/avut nevoie sa cumpere niste blank-uri si n-au gasit. Chiar nu scrie nimeni Cd-uri in Tg. Jiu? Am fost probabil putin dezorientati pentru ca lanturile mari de magazine nu prea sunt prezente aici.